måndag 6 april 2009

Rivstart

Bästa föräldrarna ever!
Nä. Inte.
I morse tjugo minuter innan Skruttafis började skolan kom jag på att hon inte skulle få mat idag, utan vi skulle ha fixat en matsäck... Det hade ju vi båda totalt raderat ur hårddiskarna.
Vilken tur att jag kom på det över huvud taget.
Mackor nobbades av hönan, hon ville ha pannkakor!
Tänk, tänk, tänk! Hur 17 löser vi detta? Inga bananer hemma, ingen risifrutti eller yoghurt eller annat ätbart. Bara mackor.
Det är då man lägger in turboväxeln och STEKER pannkakor i alla fall. På morgonen. En minismet på 1 ägg. Jag hann, men det var verkligen inte mer heller.
Pust, det var dagens pulshöjare det!

1 kommentar:

mockapocka sa...

Det där känner jag igen! Är på det sättet glad att barnen har blivit lite större och fixar matsäck själva. Det var lite svettigt emellanåt. Varken mannen eller jag har nämligen sådär värst bra framförhållning..

Är första gången jag tittar in här. Kul blogg. Jag kommer nog tillbaka.