måndag 9 mars 2015

Att inte ha en aning

I höstas blev jag av med min fasta anställning. Inte så oväntat, inte så dramatiskt, men självklart ganska trist.
I och med att detta kom i kölvattnet på en 40-årskris, lovade jag mig själv att inte bara hoppa på första jobb som dök upp, utan att ta tillfället i akt att ta reda på vad jag verkligen vill jobba med.
Problemet är bara att jag inte vet. Jag har ingen sån där långt gången dröm om vad jag vill göra.
Jo, en liten kanske, men den är långt ifrån sådär självklar.
Alla frågar mig vad jag går och längtar efter att göra, om jag fick välja fritt.
Ledsen, men det är ganska blankt.
Jag trodde att tiden skulle vaska fram nåt, men nej.
Två olika spår jobbar jag på nu, men det går ganska trögt.
Under tiden har jag lite timanställning hos en gammal arbetsgivare och just nu funkar det bra.
Men åh vad jag önskar att jag åtminstone hade en susning om vad jag vill...

1 kommentar:

Malin sa...

Fundera på och våga sen ta ev språng!=)
Det värsta som kan hända är väl skrubbsår på knäna.