torsdag 26 mars 2015

Så gött!

Länge har jag tänkt att rensa i skafferiet. Inte så mycket för att rensa ut gamla grejer utan för att där var sån oordning. Ingen struktur alls knappt, så man fick leta på 4-5 hyllplan för att hitta det man sökte.
Igår kom lusten.
Hejsanhoppsan, vad det inte bara var strukturen som behövdes ses över. Jag som trodde att det inte fanns några varor med utgånget datum. Hahaha, så fel jag hade!
Hittade till och med ganska många påsar med ett bäst-före-datum som var passerat redan när vi renoverade köket. Hur kunde det gå till? Stoppade jag bara in allt i det nya skafferiet utan att kolla på datumen?
Nåväl. Nu är det utrensat, avtorkat och omstukturerat. Det kliar lite i fingarna att sätta små lappar på hyllplanen, med vad som står på de olika hyllplanen - men där går nog min gräns.
Härlig känsla nu när det är klart.


Inga kommentarer: