onsdag 25 mars 2015

Ny dag, nya äventyr

Inte så värst långt hemifrån finns en liten sjö. En liten fiskesjö man ser varje dag på väg till och från jobbet. Den stora pendlarvägen går precis förbi den södra änden.
Det går ett motionsspår runt sjön, men jag har aldrig gått runt hela. Eller, jo det har jag kanske nån gång precis när vi flyttat hit till Blekinge, men det var ju förra seklet så det är nog både bortglömt och preskriberat.
Ett motionsspår var det ja, men i övrigt ett väldigt stort stignät. Det finns många chanser till att komma in på stickspår.
För några månader sen cyklade jag nästan runt, men villade bort mig i den västra delen.
Det finns en röd markering (som är joggingrundan), men också en mörkorange markering som jag gissar är MTB-leden som en entusiastgrupp på byn fixat. Lite oklart varför man valt två färger som går att blanda ihop, men det kanske finns en rimlig förklaring till det, vad vet jag.
I alla fall tänkte jag idag följa den röda markeringen hela vägen runt och se hur den gick.
Jodå, det gick!


Runt kom jag och en fin runda var det med. Man kom betydligt närmare sjön än jag trott.
Inte så långt som jag hade önskat, GPS-en landade på 3.3km. Fick gå en extra runda för att det skulle kännas tillräckligt.
Den här rundan ska jag definitivt gå igen, men kanske lägga till en extrarunda bort mot grottorna som finns på östra sidan.

Inga kommentarer: