torsdag 29 januari 2009

Allt i sin ordning...

Så här när förändringarnas vindar viner utanför, ja då är det skönt att vissa saker är konstanta.
Följande dialog utspelade sig i vårt kök innan i afton:

Maken: -Kolla här, vilken flax va? I nästa nummer av Gör det själv, är det reportage om att isolera krypgrunden.
Frun: -Gör det själv? Har du tagit en prenumeration på den? Utan att fråga om lov först?
Maken: -Eh ja, de hade ett erbjudande man inte fick missa.
Frun, på skoj: -Vad var det för snaskigt verktyg du fick om du signade dig?

Tystnad.

Maken smyger upp bakom Frun och viskar lent:

- En IR-temperaturmätare...


(det finns fler i familjen som gillar verktyg...)

9 kommentarer:

CharmKatti sa...

Våra grannar fick hem en sån mätare precis! För att han prenumererar på Gör det själv.
Min man fick en regelsökare:-)
För han har redan ir-mätaren. Han fick den förra vändan. och för ett par jular sedan fick han en elektrisk talmeter (en mätgrej). Aldrig använd!
Men prylar, det kan vara bra att ha!

Jenny sa...

Hmmm. Män! De är ju lite underhållande... Men, ack så förutsägbara;)

Anonym sa...

Skillnaden på pojkar och män är priset på deras leksaker.
Fast andan finns där från början...
Lillkillen lärde sig cykla idag och genast behövde han ha en ny större cykel... =)

imse sa...

Ja jösses, vad ska man säga! Män är nog pojkar för evigt.

Katinka sa...

Haha... Ja, man får ju unna dem. Min är på datortillbehör hela tiden och är överlycklig när man köpt något nytt.

Åsa! sa...

Ir-mätaren, vad mäter man med en sån måntro?
Bilden på farfar och hästen, helt underbar, helt underbar!!!

Nipe sa...

CharmKatti: maken gapskrattade åt din kommentar ! ( å jag med). I varje man bor en verktygstok och en pyroman...
Jenny: Underhållande indeed. Jag är så glad att min make roar mig så ofta...
Malin: Ja, och vissa män nöjer sig inte bara med att köra tuffa bilar eller ;-)
Imse: pojkar för evigt var det ja!
Katinka: Ja man måste ju unna dem, så att man själv har legitima skäl att köpa ännu mera kläder, haha.
Åsa: IR-mätaren mäter temperatur på det man "siktar" på. Väldans bra faktiskt när man har ett gammalt hus med taskig isolering på vissa ställen.

JoSe sa...

Dina små berättelser om Peter är SÅÅÅÅ talande och SÅÅÅÅ underhållande. Kan du inte dela med dig om den gången han skulle tvätta bilen? Jag garanterar att det skulle komma ännu fler bloggpriser då! Hälsa honom att jag älskar honom!

Nipe sa...

Nädu lilla JoSe, den historien älskar jag honom för mycket för att publicera! Men visst hade det varit lockande. Men nej tack. Det finns så många andra goa historier om honom jag kan roa er med. Det är ju det bästa med karln, det kommer liksom nya hela tiden.