fredag 30 januari 2009

Husmanskost?

Fredag.
Samtalsämnena runt fikabordet kretsade av förklarliga skäl kring helgens bestyr. Och mat. Alltid mat. Vi är 6 konsulter inhyrda på avdelningen. Av dessa var det 4 som med bestämdhet skulle äta tacos ikväll. En kille var bortbjuden till kompisar och visste ju inte menyn, men tacos var en kvalificerad gissning.
Jag skulle inte äta tacos. Nähä, vi i vår famlj skulle vara så annorlunda att vi tog hämtpizza istället, haha!
Skruttafis var inte sugen på pizza, klargjorde hon med bestämd stämma vid hämtningen.
Gissa vad det blev?
Just det - tacos.

Fantasin sprudlar tydligen här i sydöstra hörnet av landet...

Vad åt ni andra?

7 kommentarer:

Katinka sa...

Vegetarisk gryta åt jag. Men visst har jag hört talas om det där med fredagkvällar och tacos. Verkar mycket vanligt. Min syster kör alltid på det. Traditionsskapande som hon är.

Mamily sa...

Tacos naturligtvis!!!

Anonym sa...

Oj, oj, oj, vad sägs om nå't så gammalmodigt som torskfilé. Stekt rätt opp och ner. Fast i morgon blir det nog nå't med Quinoa bara för att vi av någon underlig anledning har det.

CharmKatti sa...

Vi har ätit kycklingfilé gratinerad i ugnen med ädelost. Sedan upplagda på en bädd av massor med ruccola och chevre.
MUMS!
Och Gi vänligt. Resten av familjen åt klyftpotatis till:-)

Frida sa...

Haha, ja tacos är sannerligen poppis. I min familj åt vi alltid hemlagad pizza varje fredag. Igår blev det pasta dock. Med en gudomligt enkel och smarrig italiensk tomatsås med mozzarella.

segsliten sa...

Vi hade pizzabudet här klockan 18.50 igår kväll. Fredagsmys trodde jag..barnen petade i maten och sen åt de smörgås istället. Jag lät dem hållas, orkade inte tjafsa.
Kram ☺

anjocapi sa...

Kebab!! Men annars brukar fredagarna bestå av... just det, tacos!! ;o)

Ha en skön lördag!!