måndag 12 januari 2009

Ooops, I did it again...

Det här är ju inte så lite pinsamt, men jag bjuder på det:
Lagade mat och maken ringde och meddelade att han blir lite sen. Okej, då väntar vi en liten stund då.
Under tiden kan man ju passa på att kolla in lite GI-matinspiration.

Men, vad gör jag?
På spisen stod stekpannan på full fräs med champinjoner i.
Det var ganska mycket champinjoner faktiskt och ja nu skrev jag i imperfekt, för en ansenlig mängd ligger i soppåsen nu...

Jag böjer mitt huvud i skam.

11 kommentarer:

Matilda sa...

ooo... det låter inget vidare. Men det är mänskligt, någon liten liten pyttedetalj ska alltid ställa till det

Daniel sa...

Men jisses så nu luktar det bränd svamp i stugan? Jag beklagar svamp stanken!

Anonym sa...

oops =)

Anonym sa...

Nåt sånt skulle aldrig hända mig :-), mitt förslag är:
Lös inte problemet! Skaffa mer prylar, kanske en liten laptop på köksbordet nära spisen...
:-))
/En som vet hur det är

CharmKatti sa...

Bränd svamp är ju sådär...Men en laptop i köket är inte dumt. Min brukar vandra runt och hamna lite varstans, till exempel i köket med recept på skärmen, eller med bra musik igång.

Nipe sa...

Till min kära IT support: Jo, jag har faktiskt försökt få till stånd ett inköp av en liten surfdator att ha exv vid spisen, men det ville inte han jag är gift med - det är ju inget verktyg. ;-)

Nipe sa...

CharmKatti: Nä, bränd svamp var ju ingen hit, men bättre än bränd gröt i alla fall. Dessutom stod köttet i ugnen för länge och blev tråkigt, så jag hade en riktig höjdardag i köket. Jag BEHÖVER en liten surfdator!

Miafia sa...

Ja se i GI världen förloras man och tokiga saker kan hända, thats life *s*

Hoppas ni fick något i magen så ni slipper gå hungriga till sängs!

Btw så kan du väl lägga in mål och sånt på din befintliga blogg, inte behöver du starta en ny.
Du vet ombyte förnöjer ;-)

Anonym sa...

Fin blogg du har!
Synd på svampen! Men jag fnissar åt att det inte bara är jag som råkar ut för saker när jag "ska bara..."

Nipe sa...

Tack Anonym för berömmet!

Mamily sa...

Jag sa ju det...Släng datorn