söndag 18 januari 2009

Liten pausbild...


En liten plats i etern har en liten paus i etern, sisådär till imorgon kväll.

Mot alla odds tog vi oss till Växjö igår och fick gå loss med pensel och hammare. Maken drog sen i morse till Paris och jag fick nöja mig med långtbortibyn, dvs föräldrahemmet. Men jag klagar inte! Han åkte på tjänsteresa och jag, ja jag fick ju fritt spelrum på IKEA! 1-0 till frugan med andra ord. Dessutom hade jag barnvakter med mig också, så varför klaga?

Eftermiddagen idag har givit mig en hemlagad semla och en liten fin promenad i månlandskapet Gudrun lämnade efter sig.
Nu kröner vi dagen med lite snabb-blogg.

I morgon stundar allvaret igen. Då ska jag bli mer aktiv på den här fronten igen, jag lovar. Har ju lite pris att inhämta och skicka vidare...

Tjingeling.
Jajust det ja! Bilden. Hur många pengar skulle man inte kunna ge för att få bli liten en stund igen och få återuppleva detta?
Till Ylva: Den här vovven bodde i pepparkakshuset...

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

När jag ser din bild så längtar jag efter min hund (en new foundland) som bor bland stjärnorna. Hon var en hejare på att dra pulkor och skrindor. Men oxå såklart på att livrädda. På gott och ont, jag fick aldrig bada utan att hon skulle dra upp mig:-)

Ylva sa...

Där fick jag fundera lite. Jag tänkte att jag har väl inte kommenterat om något pepparkakshus, men det är ju Bengt och Elisabeths. Fin hund!