fredag 2 januari 2009

Att lägga en Duracellkanin

Alternativ titel: Sämsta farsan

Efter att lovat lite mycket fick pappan köra igång Wintergames på PlayStation2 och spela lite med Skruttafis, nu, way beyond läggdags.
Roligt hade dom i den virutella slalombacken, själva fick jag lämna walkover tidigt, jag blir sjösjuk av såna spel.
Men hur upptrissad blir en 6-åring tror ni? Nu, kvart över elva, bestämde föräldrarna att det var sängdags.
- Jag är hungrig mamma!
(en klassiker, den lär man sig första lektionen i JagVillInteGåOchLäggaMigSkolan)
Under tiden jag gör en macka ber jag henne varva ner lite, sluta att skutta fram i köket.
Då hör man från den studsande Duracellen:
-Mamma, jag har dåliga nyheter till dig! Jag är inte trött!
-Skruttafis, jag har dåliga nyheter för dig också! Du får studsa upp till sängen i alla fall!
Sorry Hönan, mamma vann.

1 kommentar:

Viktig människa sa...

Tusen tack för din kommentar! Jag vet att pulver egentligen inte är bra för en, och redan efter min första påse (portion) kännde jag mig deprimerad och ångestfylld. Inget kan ersätta matens funktioner har jag kommit fram till ;)
Kul att du tittade förbi min blogg!
Kramar