onsdag 7 januari 2009

Dagens adrenalinchock

Sådärja, dagens pulshöjare är avklarad. Det gick fort, hann inte ens äta frukost först.
Medan barnen tittade på Råttatouille började jag på frukosten samtidigt som jag startade upp datorn, den är lite slö.
Hittade en kommentar från Daniel, en kille som inte kommenterat innan. Kollar in hans blogg litegranna och jisses vilken rolig/bra blogg!
Läs dikten Regn här, så förstår ni kanske varför jag gillar den.

Men Perkele, det luktar ju lite bränt! Gröten! På spisen!!!!!!!!
Det var inte en sekund för tidigt...
Så tack Daniel, så j-vla mkt för att du skriver så bra så att gröten bränner vid och köket blir rökfyllt!

Och tack, allra ödmjukast, för att du gjorde mig uppmärksam på att jag inte ska göra två saker samtidigt och inte minst på att INGEN brandvarnare fungerade.
Idag ska jag köpa både nya brandvarnare och nya batterier.
Testar ni era brandvarnare regelbundet? Gör det är ni snälla. Det ska jag börja göra.
Puh.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja ush för alla veckarklockor!!

Anonym sa...

Ja, de där batterierna ska visst bytas en gång om året. Var på en brandutbildning på jobbet för ett tag sedan och fick veta det.

Nipe sa...

Det värsta är att två av brandvarnarna bytte jag batteri på för typ två veckor sen. Den ena sitter bakom en stängd dörr på andra våningen så den är väl ursäktad. Men den andra sitter uppe i hallen och med den rökutvecklingen borde den sniffat upp det.
Läskigt värre faktiskt.

Anonym sa...

Åh, vad jag känner igen mig där! Kanske borde ta och flytta datorn till köket så man slipper bränna vid maten ;)

Och tack för din kommentar! Det är så roligt att se vilka som är inne på ens sida, och så får man en chans att upptäcka nya bra bloggar :)