onsdag 7 januari 2009

Lite jobbångest så här på kvällningen

I morgon är det dags igen. Jobba.
Det är inte utan att jag har lite ångest faktiskt. Har varit ledig sen fredagen innan jul, det sätter ner jobbmoralen rejält.
Inte så att jag inte trivs. Nä, det gör jag. Trivs väldigt bra just nu.
Men dock ångest. Det var ju så mycket jag skulle hinna på julen. Det mesta har jag faktiskt hunnit, men inte allt.
Det är ju så skönt med sovmornar. I morgon bitti ringer klockan tre timmar tidigare än i dag. Fy. Usch.
Jag är inte morgonpigg, har aldrig varit, kommer inte att bli heller.
Kunde jag bara få börja jobbet framåt elvakaffet, ja då skulle det nog funka bättre tror jag.
Kan vi inte bestämma det? Att vi liksom skjuter fram allt lite?
Snälla?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte heller morgonpigg, visst är det vedervärdigt at stiga upp vid den tiden! Ha en bra arbetsdag trots allt.

Petra sa...

Jag gjorde det idag. Sköt upp sonens skolstart (Var helt överttygad om att han började på måndag och vi fick kasta oss i väg när fröken ringde!)

Ylva sa...

Jag började jobba igår men idag är det chockartat för nu har det kommit en massa elever också. Tänk vad lugnt om det inte skulle göra det på ett gymnasium.

Jo, det är rätt kul att ha stuga i Runkarp. ;-)

Yfronten och den här andra bloggen.

Anonym sa...

Jag skjuter i regel upp allt tills det är för sent. Det fungerar bra, har klarat mig utan konsekvenser hittills. Kanske kommer smygande snart, dock.

anjocapi sa...

Varje gång jag varit långledig och börjar jobba igen så tänker jag "varför gjorde jag inte det och det när jag var ledig??".. så är det alltid..

Mina tonåringar vet själva när de börjar skolan, så... tur för dem!! ;o)