måndag 5 januari 2009

Glädje i vintertid


För det första, det var varken en bra kamera eller en bra fotograf inblandad i detta. Så nu är det sagt.

I det lilla samhället där jag bor, bor även en familj som vågar ta ut svängarna så här i juletid.
De är de som bor i huset på bilden.

Deras elräkning är jag inte särskilt avundsjuk på.
Men faktiskt lite tacksam över den. För annars hade ju inte vi andra fått promenera förbi det här huset och fått glädjas av deras hysteriska orgie i ljusslingor.
Deras hus gör mig glad!

De flesta man pratar med om det här huset, skakar på huvudet och tycker de är helt knäppa. De flesta tycker även synd om grannarna, tänk att behöva bo grannar med såna stollar, osv.
Nu när jag tog kortet, så råkade jag stöta på det ena grannparet. Vet ni vad de tyckte?
De tyckte precis som jag, att man blir glad av det. Enda smolket i bägaren var väl att trafiken på gatan ökade markant i december. Men annars gillade de grannarnas hobby så mycket att de i år gett bort alla sina slingor till dom, så att huset skulle kunna blir ännu mer lysande nästa år!
Programmet Grannfejden göre sig alltså icke besvär med att åka dit.

Så jag tog mina kort, snicksnackade med grannen några minuter och gick sen vidare med ett stort leende på läpparna. Som balsam för själen, den promenaden!


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig grannsämja. Vi har också några sådana grannar som frossar i julpynt, men eftersom det är mitt i stan så är det balkongen som är helt övertäckt med glitter och ljus. Tror minsann det hängde en stor uppblåsbar tomte där också, men den fick de nog ta bort efter klagomål från grannen under. Skymde liksom sikten...